Atrodo, kad USA ar bent jau jų transporto departamentas rezga kažkokį sąmokslą, nes nuo 2014m. balandžio įjungia L2C ir L5 dažnių transliavimą visuose palydovuose, kuriuose tai yra techniškai įmanoma.
Kas įdomiausia, kad šiame pranešime yra perspėjimas, jog šių dažnių transliavimas yra skirtas tik testavimui ir aparatūrinės įrangos kūrėjams ir neturi būti naudojamas gyvybiškai svarbioms operacijoms ar kitais svarbiais tikslais... Pabrėžiama, kad šių dažnių naudojimas nuo 2014m. balandžio iki gruodžio padidins padėties nustatymo paklaidą galutiniam vartotojui, ir tik po 2014 gruodžio naujųjų dažnių padėties nustatymo paklaida prilygs seniesiems, keičiamiems dažniams.
Taigi, atrodo, kad savo imtuvuose L2C dažnio naudojimą laikinai geriau būtų išjungti.
Kaip galime matyti iš UAB "Kelprojektas" naudojamo Altus APS-3G imtuvo priimamų palydovų signalų, L2C ir L5 signalai transliuojami jau šiuo metu (L2C transliuoja iš viso 11 palydovų, L5 - berods tik 5), tačiau ar jie naudojamas pozicijos apskaičiavimo sprendime RTK režimu LitPOS arba SmartNET tinkluose, aš nesu tikras (manau, kad L5 nėra palaikomas nė viename tinkle).
Jei vis dėlto naudojamas, tai gal matuojant sunkiomis sąlygomis L2C vis dėlto galima naudoti? Ech, ir kas atsakys į šį klausimą - tik profesoriai.
Žemiau pateiktas ekranas - iš Septentrio RxTools programos, kuri nemokamai teikiama su Septentrio AsteRx3 OEM plokštę turinčiu imtuvu.
Pirmą kartą teko stebėti tokią išsamią informaciją apie palydovus, tarp jų ir Galileo, tačiau apie tai - kitą kartą. :)